Marketing dzieli się na różne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak też wiele innych, ale statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie tylko – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego konsumenta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie plakatów reklamowych Kraków
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego kontrahenta są nadzwyczaj różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.